page contents
top of page

Ako najlepšie zvládať stres podľa ajurvédy?

Stres je prirodzený spôsob, ako sa vyrovnať s nebezpečnou situáciou. V dnešnej zrýchlenej dobe ho zažívame tak často, že väčšina chorôb pochádza práve zo stresu. Na zmiernenie účinkov stresu nám ponúka ajurvéda širokú škálu byliniek, ajurvédskych terapií a to všetko môžeme zosilniť kvalitnou meditáciou na uvoľnenie. Je len na nás ako sa ku stresu postavíme. Môžeme zvoliť “boj alebo útek”. Ak ostaneme a začneme sa s danou situáciou “hrať”, môže to byť s ajurvédou jednoduché.

Stres ako najväčší nepriateľ?

Počas niekoľkých sekúnd sa po stresovej reakcii uvoľní stresový hormón kortizol. Kortizol vyvolá reakciu tela na boj ale útek a tak vznikajú krátkodobé účinky stresu. Ak telo nemá príležitosť zotaviť sa z krátkodobého stresu, časom sa objavia dlhodobé účinky stresu.

Krátkodobé účinky stresu sú:

  • slabé trávenie

  • hromadenie tuku

  • zvýšená hladina cukru v krvi

  • zvýšený krvný tlak


Dlhodobé účinky stresu sú: